Komplekteerimistõstukite N20 ja N20 C poolautomaatne lisavarustus
Automaatselt tõhusam
Digitaalsed protsessi- ja tarneahelad ning toodete individualiseerituse kasv nõuavad siselogistika protsesside suuremat automatiseerimist. Horisontaalkomplekteerimine on kaubandusahelate, logistikateenuste pakkujate, kaubanduskeskuste ja apteekide ladudes suure optimeerimispotentsiaaliga. Suure osa sellest tegevusest moodustavad töötaja käimine ja kauba käsitsi tõstmine ja pealepanek. Linde komplekteerimistõstukite N20 SA und N20 C SA (Semi-Automated) poolautomaatne lisavarustus võimaldab taolisi toiminguid oluliselt tõhustada. See suurendab oluliselt lao tootlikkust ja käitlusjõudlust.
Suurem tõhusus igal sammul
Komplekteerimise optimeerimisel on kesksel kohal inimliideseks olevad tööstuslikud tõstukid. Komplekteerimine on laos üks enim pingutust nõudvamaid ja kulukamaid töid, millest 30–45% moodustab töötaja käimine ja teist sama palju kauba käsitsi tõstmine ja mahapanek. Automatiseerimine võimaldab seda optimeerimispotentsiaali realiseerida.
Appi tulevad komplekteerimistõstukite N20 SA ja N20 C SA poolautomaatsed sõidurežiimid, mis vähendavad oluliselt käimist ning ronimist tõstukile ja maha. See kajastub otseselt lao käitlusjõudluses ja tootlikkuses. Iga töötaja välditud samm suurendab tema käitlusjõudlust ja komplekteerimissagedust. Eri meetoditega tehtud katsed näitasid, et Linde poolautomaatsete komplekteerimistõstukite komplekteerimisjõudlus oli käsitsi komplekteerimisega võrreldes umbes 20% suurem. Automaatfunktsioonide suureks eeliseks on sujuv integreeritavus kliendi protsessidesse. Töötajate harjumuspärane komplekteerimisrutiin säilib, kuid selle saab kujundada oluliselt kiiremaks ja turvalisemaks.

Tõhusam komplekteerimine
Linde tegi optimeerimispotentsiaali tõestamiseks kolme tavapärase komplekteerimismeetodi jõudluskatse. Ilmnes, et käsitsi komplekteerimisega võrreldes suurenes jõudlus umbes 20%.
Sõidab kaasa ja ees
SA pakub peamisteks kliendirakendusteks kahte režiimi. Üheks kõrgriiulitega ladude põhitoiminguks on komplekteerimine ühel riiulipoolel, mille puhul töötaja liikumistee vahekäigus on U-kujuline. Siia sobib ideaalselt sõidurežiim „Walk-with-me“, mille puhul tõstuk järgib juhi liikumisteed. Juhi seismajäämisel peatub ka tõstuk ja tema edasiliikumisel jätkab see sõitu. Juht saab jääda riiuli juurde ja kaupu koondada, pidev juhiplatvormi ja kahvli tagaosa vahet käimine jääb ära. Edasisõitmine aktiveerub siis, kui töötaja läbib teatud punkti. Selle nn „virtuaalse seina“ saab valida kaugjuhtimispuldiga.
Väiksematesse ladudesse sobib režiim „Continuous“, mille puhul tõstuk sõidab vahekäigu keskel ja peale laaditakse mõlemalt poolt. Töötaja liikumistee on Z-kujuline, kulgedes mõlemal riiulipoolel edasi-tagasi, et kaupa tõsta ja peale panna. Juhile on abiks funktsioon Stop & Go, millega saab tõstuki ees minema saata ja ise kahvli poole jäädes käimist vähendada. Vajadusel võib juht tõstukiga ka ise sõita.
Maksimaalne turvalisus
Poolautomaatse sõidurežiimiga kaasneva turvariski välistamiseks on tõstukite esiossa integreeritud võimas turvaskanner. Skanner tuvastab inimesed ja teised tõstukid ning isegi äkitselt sõiduki ette ilmuvad takistused. See väldib kokkupõrkeid ja õnnetusi. Ülilairibatehnoloogia ja nelja tõstukile paigaldatud antenni abil töötav kaugjuhtimine võimaldab juhi sentimeetri täpsusega lokaliseerida. Poolautomaatsed sõidurežiimid vähendavad ka vigade ja õnnetuste arvu, sest väheneb pidevast tõstukile peale- ja sealt mahaminekust tingitud vigastuste risk. Esipõrkeraua spetsiaalne kaitse ei lase juhi jalgadel tõstuki alla sattuda. Posti otsa paigaldatud eri värvi tuled näitavad, millist sõidurežiimi parajasti kasutatakse. Tuled põlevad ka siis, kui tõstukit kasutatakse poolautomaatses režiimis ja hoiatavad, kui kaugjuhtimine on tõstukiga sidumata. Juhile turvalise ja mugava tööpiirkonna tagamiseks hoiab tõstuk riiulist automaatselt vähemalt 50 cm kaugusele ja peatub vahekäigu lõpus, vältimaks kokkupõrget teiste lao põhiteedel sõitvate tõstukitega.
